1/C sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Meral Yaman gözetiminde matematik dersinde "Zamanı Ölçme " konusu ve " Tam ve yarım saatleri okur ve gösterir." kazanımıyla ilgili olarak" Saat Yapımı ve Saatleri Okuma " etkinliğini gerçekleştirmişlerdir. Etkinlikte öğrencilerin tam ve yarım saatleri okumayı öğrenmelerinin yanında el becerilerinin geliştirilmesi, el, göz koordinasyon yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Öncelikle öğrencilerimiz kendi hazırladıkları saatler üzerinde akrep ve yelkovan kavramını öğrenerek tam ve yarım saatleri öğrenmişlerdir. Öğrencilerimizin daha sonra konuyu daha iyi kavrayabilmeleri için öğretmenleri Meral Yaman tarafından yönlendirilerek 1 gün 24 saat etkinliği gerçekleştirdiler.
Serbest etkinlikler dersinin amacı, öğretici ve eğlendirici etkinlikler yoluyla öğrencilerin okulu daha çok sevmelerini, kendilerini okulda daha rahat ifade etmelerini, güvende hissetmelerini sağlamak, sosyalleşmelerine yardımcı olmaktır.
Bu doğrultuda Sınıf Öğretmenimiz Emine Geçim Bilgiç'in organizesiyle velilerimiz sınıfa gelerek etkinliklere katkıda bulunuyorlar. Bu hafta ki etkinlik Büşra Bıçak tarafından yapıldı.
16.03.2023 tarihinde, 09.45 - 12.00 saatleri arasında velilerimizin katılımı ile 2.Dönem veli toplantımızı gerçekleştirdik. Toplantıda geçtiğimiz dönemin genel değerlendirmesi ve 2.dönemin planlaması yapıldı.
Toplantıda okulun genel yapısını, değerlerini ve standartlarını daha yakından tanıma fırsatı bulan velilerimiz başarıyı arttıracak önlemler hakkında fikirlerini de paylaşmış oldular.
Anasınıfı B şubesi öğrencileri, öğretmenleri Nazlı Şener eşliğinde sanat etkinliği saatinde, 2 Nisan Dünya Otizm farkındalığına değinip bu yönde çalışmalar yaptılar. "Bireysel farklılıklarımız bizi güçlü kılar, farklı olsak da çocuğuz ve arkadaş olabiliriz" sözlerine dikkat çektiler.
Anasınıfı öğrencileri, öğretmenleri Nazlı Şener eşliğinde deney gününde fasulye,nohut ve mercimek çimlendirme etkinliğiyle tanıştılar.
İlk olarak etkinlik süreci anlatıldı, daha sonra çocuklara sorular soruldu.Fasulye nasıl çimlenir? Büyüme aşamaları nasıl olur? Biz fasulyeyi nasıl büyüteceyiz? vb. sorularla beyin fırtınası gerçekleştirildi. Daha sonra eğitici videosu izlenerek pekiştirildi. Sıra deney saatine geldiğinde fasulyelerimizi pamukların arasına yerleştirdik ve büyüme aşamalarını gözlemlemek için sınıf pencerelerine astılar.
Okulumuz Anasınıfı B şubesi öğrencileri öğretmenimiz Nazlı ŞENER koordinatörlüğünde, ''Ritmik Sayma '' etkinliğini başarılı bir şekilde gerçekleştirdiler. Oyunlaştırıılarak yapılan bu etkinlikte öğrencilerimiz onar onar yüze kadar saymayı pekiştirdiler.
Anasınıfı B şubesi öğrencilerimiz Dünya Tiyatrolar Günü kapsamında sınıflarında, öğretmenleri Nazlı Şener koordinesinde etkinliklerini gerçekleştirdiler.
Öğrencilerimize önce tiyatro adabı ile ilgili bilgiler verildi. Sonra ise öğrencilerimiz çomak kuklaları hazırlayarak kısa bir tiyatro oyunu sergilediler. Hazırlanan panomuzda kuklalar ile hatıra fotoğrafı çekilerek etkinliğimizi tamamladık.
Anasınıfı B şubesi öğrencilerimiz, 29 Mart Salı günü Kütüphaneler Haftası ile ilgili öğretmenleri Nazlı Şener ile sohbet edip; kütüphane nasıl bir yer? Kütüphaneye hiç gittiniz mi? Nasıl davranmamız gerekiyor? Sorularının cevaplarını aradılar. Sanat etkinliğinde kendi hikaye kitaplarını oluşturup arkadaşlarına anlattılar.
2/F Sınıf Öğretmenimiz Emine Geçim Bilgiç koordinesinde, öğrenci velilerimizden Sezen Yakın tarafından tüm öğrencilere Ramazan kumanyası dağıtıldı. Bereketin paylaşıldığı ve paylaşmanın bereketlendiği Ramazanda bu tür faliyetler yardımlaşmanın önemini gösterir.
İsim farkındalığı çalışmalarında önemli olan çocukların isimlerinin nasıl göründüğünü sembol şeklinde bilmelerini ve isimlerini tanımalarıdır. Bu amaçla çocuklara yazılı şekilde hazırladığımız isimlerini renklendirmek düşüyor. Anasınıfı öğrencileri, öğretmenleri Nazlı Şener eşliğinde dondurma çubuklarından isimlerini oluşturdular. Sonra da yapılan çalışmalar sınıf panosunda sergilendi.
Anasınıfı öğrencilerimiz, öğretmenleri Serpil Saydam ile birlikte ıslanmayan peçete deneyi yaptılar. Deneyde boş bir bardağın içine kuru bir peçeteyi buruştururarak koydular. Bardak ters çevrilip su dolu kabın içine sokulmadan önce peçetenin ıslanıp ıslanmayacağı gibi sorular yönelttiler. Çocuklardan alınan cevaplar sonrasında deney gerçekleştirildi. Deney sonunda peçetenin ıslanmadığı görüldü. Peçetenin ıslanmamasının sebebi bardağın içindeki havanın suyun peçeteye ulaşmasını engellediğini ve bu yüzden peçetenin ıslanmadığını çocuklarımıza göstermiş olduk.
Okulumuz 3/G sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Mehmet Suat Bayram ile hazırladıkları gıda kolilerini ihtiyaç sahiplerine ulaştırdılar.
Sınıf Öğretmeni Mehmet Suat Bayram, "Sosyal Sorumluluk" kapsamında öğrencilerde yardımlaşma ve dayanışma bilinci oluşturmak amacıyla veliler ve öğrencilerin katkılarıyla yardım kolileri hazırladıklarını söyledi.
Denizleri ve deniz hayatını korumak için kirliliğe karşı çocukları hep beraber mücadele etmeliyiz. İnsaoğlu su ile hayat buldu ve suyun tükenmesiyle hayatı son bulacaktır.
"Su" kavramına dikkat çekmek amacıyla Anasınıfı B şubesi öğrencileri, öğretmenleri Nazlı Şener eşliğinde suyumuzu korumanın önemini belirttiler. Yakın gelecekte insanlığı bekleyen tehlikelere dikkat çekmek adına Dünya Su Günü ile ilgili etkinlik düzenlediler.
Her öğrencinin kitap okumasını sağlamak, Türkçenin daha güzel kullanımını sağlamak, öğrencilere açık , etkili düşünebilme, yazabilme , problem çözme becerisi ve anlayarak okuma becerisini kazandırmak amacıyla anasınıf öğretmenimiz Serpil Saydam'ın öğrencileriyle birlikte yaptığı "Kütüphaneler Haftası" etkinliği.
Anasınıfı B şubesi öğrencileri, öğretmenleri Nazlı Şener rehberliğinde 'Ü' harfi etkinliği gerçekleştirdiler. Ü sesini görsel sunumla, sanat etkinlikleri ve okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri ile öğrendi. Ü sesini hatırlatıcı kelimeleri sınıf panosunda sergilediler.